Sveicināti vortālā www.atkritumi.lv!
 

14.05.2008.

Veikalos "Elvi" ievieš videi draudzīgus iepirkuma maisiņus

Latvijas vadošais vietējais veikalu tīkls ELVI no šā gada 23.maija visos 75 veikalos ELVI pārtrauks polietilēna maisiņu izmantošanu, tā vietā pircējus nodrošinot ar videi draudzīgiem iepirkuma maisiņiem, informē "ELVI grupa" Mārketinga nodaļas Laima Kaprāle – Fedoreka.

Polietilēna maisiņu vietā pircēji varēs iegādāties divu dažādu izmēru biomaisiņus, kuri tāpēc atklātā vidē sadalās viena gada laikā, kā arī papīra iepirkuma maisiņus un kartona kastes.

L.Kaprāle – Fedoreka uzsver: "Plastikas atkritumi vai ik gadu nogalina aptuveni 1 miljonu jūras putnu un 100 000 jūras zīdītāju, kā arī piesārņo apkārtējo vidi. Polietilēna maisiņš kā atkritums ir pamatīga problēma, jo tā satrūdēšanas laiks ilgst no 20 līdz pat 100 gadiem, tāpēc ELVI pieņēmis lēmumu plastmasas maisiņus aizstāt ar videi ievērojami draudzīgāku materiālu.

ELVI nolēmis cilvēkus aktīvāk mudināt izvēlēties dabai nekaitīgāku iepirkumu iepakojumu, jo 72% Latvijas iedzīvotāju iepērkoties izmanto plastmasas maisiņus, bet tikai 9% izmanto vairākkārt izmantojamas iepirkumu somas. Par to liecina "eSample" pētījuma dati, ko pēc SIA "ELVI grupa" pasūtījuma veica tirgus un sabiedriskās domas izpētes uzņēmums SIA "EURO DATA".

Visretāk plastmasas iepirkuma maisiņus izmanto Zemgales un Vidzemes iedzīvotāji, attiecīgi 43% un 56%. Turpretī visaktīvāk - 83% Pierīgas un 80% Latgales iedzīvotāju – izmanto maisiņus, kas pieejami lielveikalos bez maksas. Savukārt kurzemnieki visbiežāk nēsā līdzi savus vairākkārt lietojamos iepirkuma maisiņus vai somas, tādas ir 15% Kurzemes iedzīvotāju.

Aptauja liecina, ka tikai 6% Latvijas iedzīvotāju ir pārliecināti dabas draugi un par tās tīrību rūpējas ne tikai iepērkoties, bet arī, piemēram, šķirojot atkritumus. Turklāt sievietēm vairāk kā vīriešiem rūp tīras dabas saglabāšana. Visbiežāk dabas aizsardzības aktīvisti ir vecuma grupā no 26-49 gadiem. Visaktīvākie dabas aizstāvji dzīvo Rīgā, jo galvaspilsētā tādi ir 10% iedzīvotāju. Savukārt starp reģioniem līderi ir vidzemnieki, šeit 8% iedzīvotāju īpašu uzmanību pievērš dabas aizsardzībai.

Tajā pašā laikā 79% no aptaujas dalībniekiem ir norādījuši, ka tiem rūpes par dabu ir svarīgas un tie cenšas pie tā piedomāt, tomēr atzīstas, ka varētu darīt vairāk apkārtējās vides saglabāšanai. "Es ceru, ka šie cilvēki novērtēs un arī paši ikdienā atbalstīs ELVI iniciatīvu apkārtējās vides aizsargāšanā", norāda L.Kaprāle-Fedoreka.

Pētījumā izmantots "eSample" interneta panelis, kurā aptaujāti 969 Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Par ELVI:

ELVI strādā pēc franšīzes principa, veikalu īpašniekiem nodrošinot loģistiku, vienotu mārketingu, iepirkumu un spēcīgu, uz patērētājiem vērstu zīmolu. ELVI tradicionāli sadarbojas ar vietējiem zemniekiem un ražotājiem, tādējādi piedāvājot pircējiem tuvējā apkaimē ražotus produktus. Sadarbība ar vietējiem ražotājiem ir daļa no ELVI koncepcijas, lai veikals ELVI būtu gan vietējais, gan iecienītais – savējais un kvalitatīvs.

Papildu informācija:

Tālr.: +371 7607920;
Fakss: +371 7618242;
laima.kaprale-fedoreka@elvi.lv