Sveicināti vortālā www.atkritumi.lv!
 

16.03.2014.

SPRK novērsusi četru ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas uzņēmumu pārkāpumus

Ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu lietotāji 2013.gadā palīdzēja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) novērst četru komersantu pārkāpumus.

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja SPRK, pagājušajā gadā saņemtas un izskatītas 53 sūdzības par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu. Salīdzinot ar 2012.gadu, saņemto sūdzību skaits sarucis par 14%. Savu neapmierinātību izteica gan juridiskās personas (22 sūdzības), gan fiziskās personas (31 sūdzība).

No minēto nozaru pakalpojumu lietotāju saņemtajām sūdzībām četras sūdzības (8%) bija pamatotas. Pateicoties sabiedrisko pakalpojumu lietotāju vērīgumam, trīs gadījumos tika novērstas situācijas, kad ūdenssaimniecības un atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniedzēji lietotājiem piemēroja neapstiprinātus tarifus. Pēc regulatora aicinājuma komersanti veica nepieciešamos pasākumus, lai to darbība turpmāk atbilstu normatīvo aktu prasībām.

SPRK saņēma arī informāciju, ka kāds no komersantiem sniedz sabiedriskos pakalpojumus bez licences un šī komersanta sniegto pakalpojumu tarifs nav apstiprināts regulatorā. Pārbaudot informāciju, SPRK konstatēja, ka tā ir patiesa. Arī šajā gadījumā komersants nekavējoties rīkojās, lai novērstu neatbilstības normatīvo aktu prasībām.

Vairākumā gadījumu (60%) regulators iedzīvotājiem un komersantiem skaidroja ar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un sadzīves atkritumu apsaimniekošanu un šo pakalpojumu tarifiem saistītos jautājumus. Pārsvarā lietotājus neapmierināja sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju aprēķinātā maksa par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu pakalpojumiem.

Informējot lietotājus, regulators norādīja, ka tarifi tiek aprēķināti atbilstoši SPRK apstiprinātai tarifu aprēķināšanas metodikai, un regulators izvērtē gan tarifu projektus, gan tarifu projektu veidojošo izmaksu ekonomisko pamatotību.

Gandrīz trešā daļa (28%) no visām sūdzībām neattiecās uz regulatora kompetenci, bet ir risināmas Civillikuma noteiktajā kārtībā. 4% gadījumu, pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, regulators konstatēja, ka sūdzības ir nepamatotas.