Sveicināti vortālā www.atkritumi.lv!
 

16.03.2016.

"H&M" un māksliniece "M.I.A." apvienojas kopīgā iniciatīvā savākt 1000 tonnas ar otrreiz pārstrādājamiem apģērbiem vispasaules otrreizējās pārstādes nedēļai 18.-24.aprīlim

H&M apvieno spēkus ar mākslinieci un dziedātāju M.I.A. H&M jaunākajai globālajai iniciatīvai - Vispasaules otrreizējās pārstrādes nedēļai - ar jaunu mūzikas video un spēcīgu globālu Apģērbu vākšanas iniciatīvas aktivitāti. Šajā laikā H&M plāno savākt 1000 tonnas nevajadzīga vai novalkāta apģērba no pircējiem visā pasaulē vairāk nekā 3600 veikalos. Šī iniciatīva ir daļa no H&M mērķa noslēgt modes preču ciklu, pārstrādājot nevajadzīgās mājas tekstilpreces un apģērbus, lai radītu pārstrādātas tekstila šķiedras jauniem produktiem. Lai paaugstinātu informētību par šo iniciatīvu, M.I.A. ir nofilmējusi H&M jaunu ekskluzīvu mūzikas video, uzsverot atkritumu izgāztuvēs nonākušo apģērbu ietekmi uz vidi visā pasaulē. Video pirmizrāde paredzēta 11.aprīlī mājas lapā hm.com.
H&M Apģērbu vākšanas iniciatīva ir vienkārša un var radīt nozīmīgu ietekmi. Kopš 2013.gada pircējiem tiek piedāvāts jebkuru nevajadzīgo un novalkāto apģērbu un mājas tekstilpreces no jebkura ražotāja un jebkādā stāvoklī atnest uz jebkuru H&M veikalu. Šādi rīkojoties tiek nodrošināts, ka apkārtējā vidē nonāk mazāk apģērba un pretī tiek saņemts H&M atlaižu kupons. Kopš 2013.gada, kad H&M uzsāka Apģērbu vākšanas iniciatīvu, uzņēmums ir savācis vairāk nekā 25 000 tonnas apģērba un pirms diviem gadiem H&M iepazīstināja ar pirmajiem apģērbiem, kas tapuši izmantojot pārstrādātas auduma šķiedras, kas ir nozīmīgs solis, lai noslēgtu modes preču ciklu.
Lai iezīmētu pirmo Vispasaules otrreizējās pārstrādes nedēļu, H&M vēlas Apģērbu vākšanas iniciatīvā savākt vairāk tekstila preces nekā jebkad iepriekš. Līdz ar M.I.A. video, blogeri un citi video personāži filmēs video klipus, kuros demonstrēs apģērba gabalus, ko viņi ir pārstrādā H&M Apģērbu vākšanas iniciatīvas projektā Vispasaules otrreizējās pārstrādes nedēļas ietvaros- kas ir pretējs video tam, kurā tiek demonstrēts, kādas lietas ir nesen iegādātas. Radi savu video lietojot tēmturi #HMrehaul, tad dodies nododot apģērbus uz jebkuru H&M veikalu un kļūsti par daļu no globālās modes kustības, lai padarītu Apģērbu vākšanas iniciatīvu par dabisku apģērba dzīves cikla sastāvdaļu.
Modes preču cikla noslēgšana ir centrālā apņemšanās H&M Ilgtspējas darbībās. Mērķis ir radīt tekstilprecēm noslēgtu modes preču ciklu, kurā nevajadzīgais apģērbs tiktu otrreizēji izmantots vai pārstrādāts, lai radītu jaunas tekstila šķiedras jaunu produktu ražošanai. Ilgtermiņa mērķis ir novērst nevajadzīgā apģērba nonākšanu apkārtējā vidē, kā arī dabas resursu saudzēšana.
H & M Hennes & Mauritz AB (publ.) tika dibināts 1947.gadā Zviedrijā, un uzņēmuma akcijas ir reģistrētas vērtspapīru biržā Nasdaq Stockholm. Uzņēmuma H&M pamata ideja ir piedāvāt modi un kvalitāti par vislabāko cenu ilgtspējīgā veidā. Turklāt H&M grupa ietver arī zīmolus & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki un Weekday, kā arī H&M Home. H&M grupai šobrīd ir vairāk nekā 3900 veikalu 61 tirgū, tostarp franšīzes tirgos. 2015.gadā pārdošana (ietverot PVN) sasniedza 210 miljardus SEK, un uzņēmumā strādāja vairāk nekā 148 000 darbinieku. Papildu informāciju skatiet vietnē hm.com.
Pārstrādājot vienu T-kreklu ir iespējams ietaupīt 2100 litrus ūdens, iedomājieties 1000 tonnas ar apģērbu ietekmi, kas savākti Vispasaules otrreizējās pārstrādes nedēļas laikā. Tiek pieņemtas visas tekstilpreces - atsevišķas zeķes, veci dvieļi, kleita ar caurumiem, un nekas nav pārlieku novalkāts vai saplēsts, lai tiktu otrreizēji pārstrādāts.
Lai iegūtu plašāku informāciju par Apģērbu vākšanas iniciatīvu un modes preču cikla noslēgšanu, lūdzu, apmeklējiet mājas lapu: www.hm.com/garmentcollecting